28. června 2010

Mnohonásobná tragédie pozdní dodávky

Můj počítač je už poněkud za zenithem. Ačkoliv nemůžu říct, že by mi výkonově nedostačoval, poslední cca rok je značně nespolehlivý a proto jsem se před časem rozhodl pořídit si stroj nový, abych nemusel marně řešit, která že to komponenta vlastně zlobí.

Obědnal jsem si Acer Veriton M68WS, jenž by měl mé požadavky na stabilní a trvanlivý počítač splňovat, leč týdny ubíhají a termín dodání se stále posouvá a posouvá...

Podle posledních informací by to snad mělo být 30. 6. 2010, jenže první termín byl 25. 5. 2010.

Ikdyž odhlédneme od tragického nedodržování termínů, musíme se podívat na jeho následky, které jsou v tomto případě daleko tragičtější.

O víkendu jsem pracoval na databázi. Udělal jsem pár dost zásadních změn k lepšímu a byl jsem s nimi celkem spokojen. Dnes jsem zkusil k databázi přistoupit znovu - marně.

Soubor, do kterého si MySQL databázi syslí se jednoduše posral a když se s ním MySQL pokouší pracovat, je natolik v šoku, že zkolabuje. Není to poprvé - stalo se mi to už několikrát a nejen s databází a stává se to stále častěji (bez ohledu na čerstvost softwaru - chyba je na 99.9% v hardwaru). Proto pokaždé, když udělám nějaký větší celek si práci zazálohuji. Jenže včera jsem si řekl: "Mám toho dost, doladím to zítra" a nechal jsem to na dnešek. Byla to chyba!

Mám tedy zálohu - z 5. 6. 2010. Poslední 3 týdny drobných změn a zásadní změny minulého víkendu jsou tedy fuč a budu je pracně rekonstruovat pokaždé, když zjistím že se někde dotazuji na neexistující tabulku nebo sloupec.

Ztratil jsem tedy nemálo hodin práce (kterou budu muset udělat znovu) a to především proto, že jsem tu práci dělal na nespolehlivém počítači. Pokud by byl dodržen první termín dodání (25. 5. 2010) nikdy by se to nestalo. Nestalo by se to ani kdyby byl dodržen další termín (11. 6. 2010) a dokonce i třetí termín (18. 6. 2010) by stačil k tomu, aby k této události nedošlo.

Teď už tedy jen doufám, že se pánové z Aceru uráči počítač poslat dřív, než moje současná mašina ztratí poslední poslední zbytky provozuschopnosti, nebo než se tržní cena objednaného kusu sníží na polovinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat