12. listopadu 2010

PHPUnit na Windows 7 WAMP bez PEARu

Jelikož jsem absolvoval školení na jednotkové testy v PHP, tak jsem si chtěl po návratu domů hned za tepla něco jednotkově otestovat, leč narazil jsem na řadu nepříjemných překážek při instalaci PHPUnit na svých Windows 7. Podívejme se tedy, do čeho jsem si při tom šlápnul.

Jelikož rozchodit PHP, MySQL a vůbec všechen užitečný software na Win 7 není sradna, sáhl jsem po prefabrikovaném řešení - tedy WAMPu a žil jsem šťastně až do chvíle, než jsem zjistil, že se mi s tím asi nenainstaloval PEAR. To by nevadilo, k PEARu jsem si už dávno vypěstoval averzi už dávno, tak jsem se zeptal strejdy Googla, jestli by PHPUnit nešlo nainstalovat bez PEARu a hle, ono by to šlo.

Postupoval jsem tedy podle pár návodů, tedy s tím rozdílem, že jsem stáhnul poslední verzi - a to jsem neměl dělat. Verze 3.4.9 je sice celkem samostatná, ovšem zřejmě už od verze 3.5 se nám do PHPUnitu zatoulaly závislosti na další PEARové knihovny - PHP_CodeCoverage, Text_Template a FileIterator. Začal jsem je tedy také stahovat a házet na umístění dostupné z include path, leč chudák File/Iterator.php se prostě ne a ne naincludovat. Cesta v pořádku, práva v pořádku, všechno v pořádku. Pokud zadám cestu do příkazového řádku, soubor se spustí. Pro require_once ale soubor neexistuje.

Proč tomu tak je? Nevím. Možná je to názvem adresáře "File", nebo postavením Saturnu s Jupiterem...

Nakonec jsem rezignoval a stáhl verzi 3.4.9, která je bez závislostí a během 5 minut jsem získal fungující PHPUnit. Střežte se nových verzí, jenž zavádějí závislosti!

Žádné komentáře:

Okomentovat